onsdag 21 januari 2009

Brallor i alla dess former och färger...


Precis som många andra syentusiaster så började min "karriär" med att sy brallor i olika varianter. Jag började med att köpa ett färdigt mönster, men gillade inte alls modellen när de väl var färdiga så efter det har det mest bli till att rita av olika "favoritköpbyxor" och korrigera lite efter egen förmåga...

Velour, velour, velour! Detta underbara tyg som finns i så härliga färgsprakande färger! Man behöver få en liten färgkick så här i vintermörkret! Det har som ni ser på bilden blivit en hel del velourbyxor. Väntar med spänning på nästa leverans av velourtyg från Mjukatyger.se.

Denna gång ska jag utmana mig själv genom att försöka göra en omlotthoddie. Som jag har trånat efter dem i andras bloggar!!!! En vanlig omlottröja har jag fått till, men det är det där trixiga med huvan, så om det är någon som har något bra tips så är de varmt välkommet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar