måndag 21 september 2009

Tid är pengar!

Ibland kan man verkligen förstå uttrycket "Tid är pengar". För min del är det inte pengarna jag saknar utan den värdefulla tiden. Jag gör egentligen ingen förtjänst på de sakerna jag syr för efter att man betalat skatt och sånt, så är det någon enstaka krona kvar. Jag syr ju för att jag tycker det är så "himlarns" kul och därför är tiden väldigt dyrbar för mig....en dag utan sömnad är ingen fulländad dag!;)
Jag lämnade in min symaskin för två veckor sedan och tänkte att den kanske snart är på väg tillbaka. Ringde till serviceverkstaden dit den ska skickas och fick information om att den inte kommit fram ännu. Killen jag pratade med gissade att det skulle ta ca 10 arbetsdagar efter att den kommit till dem, vilket innebär att jag måste ge mig till tåls ett par dagar till...och hoppas förståss på att mina beställare också har gott om tålamod!

...men allt negativt har ju nått gott med sig. Eller hur? Det har ju iallafall varit en underbar helg med soliga höstdagar och trevligt sällskap. Alltid något!

2 kommentarer:

  1. Hej! Vad kul att du gillar våran hemsida på Bomhus Blommor.Nu komenterar jag från min egen blogg,så du inte blir alldeles fundersam:)
    Jag tänkte beställa något fint i molntyg av dig men jag måste kolla vilken strl jag ska ha och så såg jag att din symaskin inte var på väg hem riktigt ännu!...men jag hör av mig.
    Sara
    (Bomhus Blommor och vän till Carola Lättman :) )

    SvaraRadera
  2. Tack för det fina kalaset och de fina mössorna!
    Vad M hade vuxit och vilket fint hus ni har!
    I vill inte ta av sig mössan ens inne och E tar av den hela tiden!
    Hoppas vi ses snart igen!
    Hälsa J och M!

    Stora kramar T,T,I,A och E

    SvaraRadera