lördag 30 oktober 2010

Inspiration från Byggare Bob...




När min sambo fick i skoluppgift att göra en hemsida så skulle ju min dröm om en egen hemsida eventuellt kunna bli verklighet. Han har nu skapat en tokfin sida till mig, men vi har valt att ej lägga upp den ännu. Dock s å är den nya loggan en del av hans verk.
Jag kom även på att jag kanske ska döpa mina alster så det blir lättare att särskilja de olika modellerna. Fy så svårt det var att komma på bra namn!
Sedan älskade junior kom så har mycket fått Iss-ändelser såsom giraffiss, flodiss, nosiss, vovviss och så är Byggare Bob hans favoritprogram (eller rättare sagt det enda program han vill titta på, för tv-intresset är lika med noll) och där heter ju maskinerna Skopis, Kranis etc.
...så varför inte fortsätta på detta!? Numera heter mina mössor Mössis och Knytis, pannbanden heter Pannis, halsdukarna Halsis, matväskan Matis, filtarna Mysis och byxorna Rumpis, Mjukis och Tuffis beroende på tyg och vart applikationen placeras.
Ska försöka ordna till det lite bättre i bloggen framöver, men just nu går all "ledig tid" till att sy alla beställningar som trillat in till min stora glädje...
Här kommer några alster som blivit sydd den sista tiden, men ej bloggats om...

Trevlig Halloween på Er alla!

2 kommentarer:

  1. Kul med ny hemsida och jättefin logga! Fina mössor också så klart :)

    SvaraRadera
  2. Tjoho Carran!!! Gissa om jag blev glad när jag hämtade posten härom dagen.. Hade helt glömt bort mössan..;) Mira är superstolt!!!! Tusen tack!

    SvaraRadera