söndag 30 januari 2011

Hm...


Hm, vad ger man i present vid ett dop när man är en synörd? Ja det har jag funderat på sedan inbjuden damp ner i brevlådan. Jag har velat mellan ett gosedjur eller en pläd, men det blev till sist en pläd.
Ni som tittat in på min blogg tidigare vet ju att jag älskar svartvitt och randigt så självklart fick denna pläd i denna kombination. Jag bad sambon om färgförslag till namn och eventuell annan applikation, men vad jag än föreslog så gillande han inte riktigt mitt förslag. Orange var för svår färg att matcha till annat, rött lite för tjejigt, blått är liksom vår sons färg, brunt lite för retro etc etc. Jag tyckte dock denna gröna är superfin, så vips hade jag klippt till namnet och sytt fast det utan egentligen tänka mer på det. Sedan kom nästa svåra grej...vad skulle jag göra för applikation på andra sidan pläden? I vanliga fall blir det ju mycket stjärnor, men även en del apor ibland. Efter att ha googlat bland en massa bilder bestämde jag mig så för att göra en groda för att matcha det gröna namnet och för att göra den lite roligare fick benen dingla löst...
Nu ska jag bara stryka till den, vika i hop den fint och göra ett snyggt paket och så är jag reda för att gå på dop:)
Hoppas nu bara att K också kommer gilla pläden och att hans mamma eller pappa inte tjuvtittar här på bloggen innan dess...

Carran

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar