onsdag 12 augusti 2009

Livet är härligt!


Jag har flera ggr fått förfrågan om jag är lycklig, men jag tycker det är ett sånt svårt ord att definera. Däremot vet jag att jag känner mig grymt harmonisk - med en fantastiskt roligt arbete, en underbar familj och vänner och har väl egentligen inte större bekymmer än att klura ut vad vi ska äta till middag, om jag ska beställa 2 eller 3 meter av just det tyget och om jag ska stryka byxorna nu eller i morgonbitti. Skitsaker alltså...
Idag har jag dessutom haft lyxen att ha svärmor på besök som varit barnvakt och dessutom lagat middag till oss medan jag fått lägga all uppmärksamhet på min underbara symaskin!

Har sytt klart min mössa till LillaNovaK och hoppas den kommer passa bra till den fina höstjackan som inhandlats till Nova (vill ju såklart inte visa bild på den förrän den dimpt ner i brevlådan hos dem) och är hyfsat nöjd med resultatet. Är tyvärr lite missnöjd med att sömmen runt blomman mer ser ut som misslyckad sicksacksöm än den applikationssöm som det skulle vara. Iövrigt har det blivit några namnmössor idag också, men de har jag inte hunnit ta kort på ännu, så håll ut ett par dagar så ska ni få se;)



Nej nu ska jag fortsätta att förgylla kvällen med några kvartar till vid symaskinen....

3 kommentarer: