onsdag 16 mars 2011

Vårens färger...

Man blir så glad av alla vårfärger och jag har ju länge tänkt att jag skulle sy en ny vårmössa till junior. Satt länge och velade över vilken färg jag skulle välja och hur den egentligen ska se ut, men eftersom junior gillar sin blå mössa med stjärna och namn ville jag göra något i stil med den.
Har några mössor som jag brukar använda som "prov-mössa" vid utprovning av storlek, så jag tog en sådan och testade att sy stjärna och bokstav. Vet att jag sett något liknande hos andra sybloggare, men då i ett annat stuk. (tyvärr kommer jag inte ihåg hos vem så jag kan inte hänvisa, men om du/ni läser detta så hojta gärna till så jag kan göra ett tillägg i inlägget).

Gillar modellen på applikationen där bokstaven inte får plats i stjärnan, men färgkombinationen stämmer inte så bra in på junior då han är en "blå kille" och den matchar verkligen inte vårjackan. Detta får fortsätta vara en "prov-mössa", men juniors vårmössa får nog bli gul iallafall, men då med turkost M...


I övrigt blir det mest beställningar som sys för tillfället plus några plädar som jag ska ge bort framöver!!

Carran

1 kommentar: